Såfremt du ikke oplever, at ydelsen svarer til den købte ydelse, er du forpligtet til at orientere os om dette. Det skal gøres senest inden for 12 timer efter, at manglen er konstateret til Local Living på mail eller vagttelefon +45 28 15 72 41 (ikke sms). Du skal også omgående orientere landstedet om afvigelsen, således at der er mulighed for at rette op på forholdene. Ved eventuelle mangler skal du acceptere en rimelig tid til udbedring af manglen/skaden.
Disse betingelser fremgår ligeledes af loven om pakkerejser: “Vil den rejsende påberåbe sig en mangel ved pakkerejsen, skal den rejsende give rejsearrangøren meddelelse herom uden unødig forsinkelse, efter at den rejsende har konstateret manglen, se Pakkerejselovens § 22.”
Som rejsebureau formidler vi boliger, der er tjekket personligt. Hvis der er sket ændringer i boligens standard, havens beskaffenhed, adgang til boligen, udstyr og faciliteter siden sidste besøg, hæfter vi ikke for eventuelle mangler og gener som resultat heraf.
I tilfælde af force majeure: strømsvigt, skybrud, lynnedslag, orkan, jordskælv eller lignende, er Local Living ikke ansvarlig.
Vores boliger ligger i landdistrikter. Typiske gener relateret til landbrug og fri natur kan derfor forekomme. Katte, hunde, insekter, fugle, firben, mus, skorpioner og andet relateret til livet i landdistrikterne i Italien, vil også kunne forekomme. Ligeledes kan der forekomme støj fra biler, traktorer mv. Vi står ikke til ansvar for sådanne gener.
Internet i Italien er ikke så stabilt som i Danmark, og derfor vil du kunne opleve, at internet ikke er til rådighed, selvom det fremgår af beskrivelsen. Hvis internettet ikke fungerer, er dette ikke grund til reklamation.
Der kan opleves strømsvigt ved forbrug af AC og andre strømkrævende apparater samtidigt. Det er meget normalt i Italien, og Local Living hæfter ikke for dette.